
- Egunekoa
- 2025/03/19
“Zer aldaketa ikusi nahiko zenituzke euskal zerga-sisteman?”, “nola ebaluatzen dituzu azken urteotan aplikatutako zerga-politikak?”, “nola eragiten dute erabaki fiskalek eta finantzarioek herritarren arteko desberdintasunak zuzentzeko?”. Hauek izan ziren DBHko 4. mailako ikasleek Noël d ‘Anjou Ogasun eta Finantza sailburuari eta Ogasuneko foru diputatuei Itziar Gonzalo de Zuazo (Araba), Itxaso Berrojalbiz (Bizkaia) eta Itziar Agirre (Gipuzkoa) eta Iñigo Barandica Zerga Administrazioko zuzendariari egin zizkieten galderetako batzuk.
Jarduera Gasteizko Mendebaldea BHIra egindako bisitan gauzatu zen, Eusko Jaurlaritzak eta Foru Aldundiek bultzatutako Zerga Hezkuntzako programaren esparruan. Ezarri zenetik (2017-2018 ikasturtea), euskal ikastetxeetako 50.000 ikaslek baino gehiagok parte hartu dute programa horretan. Aurten unitate didaktiko hau hurrengo bi ikasturteetarako luzatu da, izan duen arrakasta eta sendotzearen ondoren hitzarmen berri bat sinatuta.
Erakundeetako ordezkariek DBHko 4. mailako hogei bat ikaslerekin partekatu zuten Maitane Muro irakasleak emandako unitate didaktiko honetako lehen ordua. Gaiari buruzko sarrera egin eta programa honetan ikastaroan aurreratutakoaren errepasoa egin ondoren, Murok aukera eman zion orain arte argitaratu gabeko topaketa interaktibo honi. Bertan, ikasleek sailburuari, foru diputatuei eta zuzendariari hainbat gai planteatu zizkieten, ez bakarrik zergen arlokoak (“nola eragiten die egoera ekonomiko globalak Euskadiko erabaki fiskalei?”), baita profesionalak ere (“Zer egiten duzue zuen egunerokoan?”). Gaurkotasunak berak, zerga-berrikuspenari buruz lortu berri den akordioarekin batera, erantzun asko gainditu zuen.
2013an Iruzur Fiskalaren aurka Borrokatzeko Batzordea sortu zenetik, eta herritarren artean zerga-kontzientzia kolektiboa indartzeko asmoz, jarduteko lehentasunezko ildotzat jo da adin goiztiarretan zerga-hezkuntza sustatzea. Jarduera hori proiektuari atxikitako zentroetan emandako hezkuntza-modulu baten bidez garatu da, eta zergen gaia prestakuntza etikoaren eta herritarraren ikuspegitik lantzen da.
2017an hasitako Zerga Hezkuntzako Programaren jatorrian jarraitzeko asmoa zegoen, eta hori berretsi egin da ikastetxeetan izandako harrera bikainagatik. Programaren balantzeak erakusten duenez, lehenengo ikasturtean 132 ikastetxek hartu zuten parte, eta ikasturte honetan, 24-25 ikastetxek, hiru lurralde historikoetako 300 ikastetxe inguru gehitu dira.
Gainera, gero eta ikasle gehiagorengana hedatu da; izan ere, adibidez, DBHko eta Batxilergoko 4. mailako eta erdi-mailako Lanbide Heziketako ikasleetara hedatu da, eta hitzarmen berri hau sinatzean, nabarmen zabaldu da, Lehen Hezkuntzako 5. eta 6. mailetako eta DBHko 1., 2. eta 3. mailetako ikasleengana ere zuzenduta.
Programa honen helburua Foru Ogasunek ekonomiari eta fiskalitateari buruz garatutako unitate didaktiko komuna adin goiztiarretik Euskadiko ikastetxeetara eramatea da.
- Euskal erakunde-sarearen funtzionamenduari, antolaketari, administrazioen arteko eskumen-banaketari eta horiek finantzatzeko moduari buruzko oinarrizko ezagutza lortzea.
- Elkarri lotutako ikuspegi bat aurkezten da, batetik, herritarrek eta enpresek administrazioei ematen dizkieten baliabideei buruz, eta, bestetik, Administrazioak ondasun eta zerbitzu publiko gisa itzultzen dituen erabilgarritasunei buruz.
- Zergen zentzu soziala ulertzetik abiatuta, iruzurraren ondorio kaltegarriak ere barneratzea errazagoa izango dela uste da, haien aurkako aldez aurreko jarrera naturala izanez.
Iturria: Irekia.
Egunekoa
Kategoria guztiak
-
Ad Concordiam 9
-
Akademia 65
-
Araba 135
-
Argitalpen berriak 83
-
Artikuluak 19
-
Askotarikoak 6
-
Berri berriak 226
-
Bizkaia 151
-
Egunekoa 200
-
Ekonomia Ituna 82
-
Epaitegietatik 18
-
Europa 48
-
Gipuzkoa 151
-
Hedakuntza 117
-
Internazionala 63
-
Irudi-galeria 8
-
Iruzurraren aurkako borroka 30
-
Kupoa 48
-
Nafarroa 50
-
Parlamentuak 14
-
Pertsonaiak 15
-
XIX. Mendea 7
-
XX. Mendea 20
-
XXI. Mendea 292
-
Zergak 234